Életmódnapló

Süssünk, főzzünk, utazzunk!

Mediterrán töltött padlizsán

img_8144.jpg

Azt már korábban is mondtam, hogy nagyon szeretem az olasz ízeket, így sokszor kísérletezem valami hasonló ízvilággal. Ez a mediterrán töltött padlizsán is ilyen.

Nálunk gyakran előfordul, hogy kétfélét kell főznöm, mert egyedül csak én szeretem azt, ami a menü lenne, vagy csak azért, mert normál kajára vágyik a velem együtt élő. Amikor ezt a mediterrán töltött padlizsánt kitaláltam, akkor is így volt. A lasagne-hoz elkészítettem ugyanis a bolognai alapot, de nem szerettem volna olyan sok időt tölteni a saját ételemmel, így kitaláltam ezt a receptet.

img_8146.jpg

Hozzávalók:

  • 1 nagyobb padlizsán
  • 85 g bulgur
  • 400 ml bolognai mártás - receptért kattint IDE
  • ízlés szerint trappista sajt

Elkészítése:

A fenti recept alapján elkészítettem a bolognai mártást. Eközben egy kis sóval és borssal megfőztem a bulgurt dupla annyi vízben. Ezt a kettőt összekevertem majd félre tettem kb. 15-20 percre, hogy kicsit összeálljon. Nekem ilyenkor a bulgur még felszokta szívni egy kicsit a mártás levet, ezért is hagyom egy kicsit állni egyben.

A padlizsánt megmostam, a két végét levágtam, majd hosszában félbe vágtam és kiszedtem a közepét. Egy kis sóval és borssal megszórtam és tepsibe tettem. A bolognais mártást ezután bele töltöttem a fél padlizsánokba és reszeltem rá egy kis sajtot. A tepsibe öntöttem egy kevés vizet, hogy ne száradjanak ki, majd 180 fokra előmelegített sütőben kb. 30 perc alatt megsütöttem úgy, hogy a sajt egy kicsit megpiruljon.

Szénhidráttartalom: 87,45 gramm

A szénhidrát tartalomnál mindenképpen fel kell hívnom rá a figyelmeteket, hogy nagyban függ attól, hogy a mártás mennyit tartalmaz, mekkora a padlizsán és az alapanyagok CH tartalma is márka alapján eltérhet. Szóval mindenképpen számoljátok ki magatok is!

Leírás

Anikó vagyok, és ez a blog egyfajta napló, amiben az IR és endometriózis mindennapjaimat ismerhetitek meg.

Címkék

160 gramm (36) 160 gramm diéta (36) adenomiózis (1) áfonya (2) áfonyás piskóta (1) amerikai palacsinta (2) autós nyaralás (1) bagel (2) barna rizs (2) beauties (1) betegség (1) bolognai (2) bolognai szósz (2) borsó (2) citológia (1) cseresznye (1) cseresznyés galette (1) csirkemell (1) cukkini (5) cukkinis tészta (1) cukkini lepény (1) desszert (6) diagnózis (1) diéta (24) dietetikus (1) dzsem (1) egytálétel (2) életmódváltás (5) endometriózis (2) eper (3) eperlekvár (1) észt fahéjas kalács (1) észt kalács (1) étrend (11) fahéjas kalács (1) focaccia (1) fokhagymás cukkini tészta (1) fokhagymás tészta (1) főzzünk (33) galette (2) gomba (2) gombás-zöldséges egytálétel (1) gombás csirkemell (1) hamis lasagne (1) heti menü (2) hiperprolaktinémia (2) húsvét (1) húsvéti kalács (1) inzulinrezisztencia (38) ir (40) ir barát (30) ir recept (32) jam (1) kajapakk (1) kalács (1) karfiol (1) kekszes gyümölcsös túrókrém (1) kolbász (1) kolbászos lencseleves (1) köles (2) kringel (1) krumplis tészta (1) kukorica (2) lángos (1) lasagne (1) lekvár (1) lencse (2) lepény (2) lepénykenyér (1) leves (1) málna (2) mediterrán töltött padlizsán (1) menü (2) mindenmás (7) minden más (6) nyaralás (1) olasz étel (5) orvos (1) p4 (1) padlizsán (2) pajzsmirigy (1) pajzsmirigy alulműködés (1) palacsinta (1) paradicsom (4) pcos (10) péksütemény (6) perec (1) piskóta (1) pizza (3) pizzás csiga (2) pulykahús (1) rákmegelőző (1) rákmegelőző állapot (1) rakott cukkini (1) rakott étel (1) rakott karfiol (1) recept (27) reggeli (2) rizs (2) sült szendvics (1) sütemény (5) szendvics (1) szénhidrát (2) szénhidrát számolás (2) szezámmagos perec (1) teljes kiőrlésű (15) tészta (2) tésztaszósz (1) tízórai (1) tojás (3) tojáslepény (1) töltött padlizsán (1) túró (2) túrógombóc (1) túrókrém (1) túrós batyu (1) utazás (1) utazás iresként (1) uzsonna (1) vegetáriánus (1) vörös lencse (1) zab (3) zabliszt (1) zöldbab (1) zöldborsó (1) Címkefelhő
süti beállítások módosítása