Életmódnapló

Süssünk, főzzünk, utazzunk!

Bolognai szósz répával

photo-1586965656419-e91adbc1867d.jpg

Sokan sokféleképpen készítik a bolognai szószt, én ezt a sárgarépás verziót szeretem.

Régebben, ha lasagne vagy spagetti volt az ebéd, akkor mindig benyúltam a szekrénybe és elővettem a bolognai por alapot, mert így egyszerű volt elkészíteni a ragut. Aztán amikor IR-es lettem, akkor sajnos jött a felismerés, hogy nagyon nehezen fogok találni olyan port, ami mentes mindentől, amit én nem ehetek. Szóval elkészítettem életem első bolognai szószát répával, és azóta is csak ezt csinálom.

Hozzávalók:

  • 500 g darált sertéshús
  • 2 fej vöröshagyma
  • 3 gerezd fokhagyma
  • 2 közepes sárgarépa
  • 1 szál zeller
  • 500 ml sűrített paradicsom
  • olíva olaj
  • só, bors, oregánó, bazsalikom

Elkészítése:

A hagymát apróra vágtam, majd kevés olajon üvegesre pároltam. Ezután beletettem a darált húst, amit megpirítottam, majd egy rövid ideig hagytam fedő alatt főni.

Eközben lereszeltem a sárgarépát és apróra vágtam a zellert, majd hozzá adtam a húshoz, fűszereztem és fedő alatt tovább főztem. Kb. 15-20 perc múlva ezt felöntöm a paradicsom szósszal, belenyomom a fokhagymát és felforralom. Ezt pedig tésztával vagy lasagne-ként tálalom.

Szénhidráttartalom: 94,2 gramm

A hozzávalókat mindig mérjétek le, hogy pontosan ki tudjátok számolni a CH tartalmat!

A kép csak illusztráció (unsplash.hu)

Leírás

Anikó vagyok, és ez a blog egyfajta napló, amiben az IR és endometriózis mindennapjaimat ismerhetitek meg.

Címkék

160 gramm (36) 160 gramm diéta (36) adenomiózis (1) áfonya (2) áfonyás piskóta (1) amerikai palacsinta (2) autós nyaralás (1) bagel (2) barna rizs (2) beauties (1) betegség (1) bolognai (2) bolognai szósz (2) borsó (2) citológia (1) cseresznye (1) cseresznyés galette (1) csirkemell (1) cukkini (5) cukkinis tészta (1) cukkini lepény (1) desszert (6) diagnózis (1) diéta (24) dietetikus (1) dzsem (1) egytálétel (2) életmódváltás (5) endometriózis (2) eper (3) eperlekvár (1) észt fahéjas kalács (1) észt kalács (1) étrend (11) fahéjas kalács (1) focaccia (1) fokhagymás cukkini tészta (1) fokhagymás tészta (1) főzzünk (33) galette (2) gomba (2) gombás-zöldséges egytálétel (1) gombás csirkemell (1) hamis lasagne (1) heti menü (2) hiperprolaktinémia (2) húsvét (1) húsvéti kalács (1) inzulinrezisztencia (38) ir (40) ir barát (30) ir recept (32) jam (1) kajapakk (1) kalács (1) karfiol (1) kekszes gyümölcsös túrókrém (1) kolbász (1) kolbászos lencseleves (1) köles (2) kringel (1) krumplis tészta (1) kukorica (2) lángos (1) lasagne (1) lekvár (1) lencse (2) lepény (2) lepénykenyér (1) leves (1) málna (2) mediterrán töltött padlizsán (1) menü (2) mindenmás (7) minden más (6) nyaralás (1) olasz étel (5) orvos (1) p4 (1) padlizsán (2) pajzsmirigy (1) pajzsmirigy alulműködés (1) palacsinta (1) paradicsom (4) pcos (10) péksütemény (6) perec (1) piskóta (1) pizza (3) pizzás csiga (2) pulykahús (1) rákmegelőző (1) rákmegelőző állapot (1) rakott cukkini (1) rakott étel (1) rakott karfiol (1) recept (27) reggeli (2) rizs (2) sült szendvics (1) sütemény (5) szendvics (1) szénhidrát (2) szénhidrát számolás (2) szezámmagos perec (1) teljes kiőrlésű (15) tészta (2) tésztaszósz (1) tízórai (1) tojás (3) tojáslepény (1) töltött padlizsán (1) túró (2) túrógombóc (1) túrókrém (1) túrós batyu (1) utazás (1) utazás iresként (1) uzsonna (1) vegetáriánus (1) vörös lencse (1) zab (3) zabliszt (1) zöldbab (1) zöldborsó (1) Címkefelhő
süti beállítások módosítása