Életmódnapló

Süssünk, főzzünk, utazzunk!

Hamis lasagne

img_8329.jpg

Olasz ételek bármilyen formában jöhetnek, főleg a lasagne, de most kicsit csavartam a dolgon, így elkészült a vega verziót.

Mindig azt gondoltam, hogy a lasagne készítés az egy nagyon bonyolult dolog, így sokáig nem mertem elkészíteni. Aztán egyszer belevágtam, és a család szerint a mestere lettem. Viszont az életmódváltással igyekszem kevesebb vörös húst és több zöldséget fogyasztani, így kipróbáltam a vega verziót belőle, valamint a tésztát is kicseréltem cukkinire. Így sütöttem meg életem első hamis lasagne-ját.

Hozzávalók:

  • 1 fej vöröshagyma
  • 3 gerezd fokhagyma
  • 400 g paradicsom
  • 1 dl sűrített paradicsom
  • 200 g vörös lencse
  • 1 db cukkini (nekem 432 gramm volt)
  • olívaolaj
  • bors
  • bazsalikom
  • oregánó
  • sajt

Elkészítése:

A lencsét körülbelül dupla annyi vízzel felteszem főni. Amíg fő, addig apróra vágom a hagymát és olívaolajon megdinsztelem. Eközben a paradicsomot is felkockázom, majd a hagymára teszem és fedő alatt addig főzöm, amíg meg nem puhul. Ha megpuhult, akkor hozzáadom a sűrített paradicsomot és fűszerezem. Eközben a lencse is puhára fő, így azt is a paradicsomos mártásba teszem és felforralom, majd utána még pár percig főzöm.

A cukkinit megmosom és hosszában késsel vagy hámozóval vékony szeleteket vágok belőle. Egy tepsi aljára teszem a cukkini szeleteket, majd rákanalazom a lencsés mártást, majd ráteszem a cukkini szeleteket, majd újra mártás következik. A lényeg, hogy mártással zárjuk. Ezután ízlés szerint lehet rá sajtot reszelni, majd 175 fokra előmelegített sütőben kb. 45 percig sütöttem.

Szénhidráttartalom: 177,6 gramm CH

Leírás

Anikó vagyok, és ez a blog egyfajta napló, amiben az IR és endometriózis mindennapjaimat ismerhetitek meg.

Címkék

160 gramm (36) 160 gramm diéta (36) adenomiózis (1) áfonya (2) áfonyás piskóta (1) amerikai palacsinta (2) autós nyaralás (1) bagel (2) barna rizs (2) beauties (1) betegség (1) bolognai (2) bolognai szósz (2) borsó (2) citológia (1) cseresznye (1) cseresznyés galette (1) csirkemell (1) cukkini (5) cukkinis tészta (1) cukkini lepény (1) desszert (6) diagnózis (1) diéta (24) dietetikus (1) dzsem (1) egytálétel (2) életmódváltás (5) endometriózis (2) eper (3) eperlekvár (1) észt fahéjas kalács (1) észt kalács (1) étrend (11) fahéjas kalács (1) focaccia (1) fokhagymás cukkini tészta (1) fokhagymás tészta (1) főzzünk (33) galette (2) gomba (2) gombás-zöldséges egytálétel (1) gombás csirkemell (1) hamis lasagne (1) heti menü (2) hiperprolaktinémia (2) húsvét (1) húsvéti kalács (1) inzulinrezisztencia (38) ir (40) ir barát (30) ir recept (32) jam (1) kajapakk (1) kalács (1) karfiol (1) kekszes gyümölcsös túrókrém (1) kolbász (1) kolbászos lencseleves (1) köles (2) kringel (1) krumplis tészta (1) kukorica (2) lángos (1) lasagne (1) lekvár (1) lencse (2) lepény (2) lepénykenyér (1) leves (1) málna (2) mediterrán töltött padlizsán (1) menü (2) mindenmás (7) minden más (6) nyaralás (1) olasz étel (5) orvos (1) p4 (1) padlizsán (2) pajzsmirigy (1) pajzsmirigy alulműködés (1) palacsinta (1) paradicsom (4) pcos (10) péksütemény (6) perec (1) piskóta (1) pizza (3) pizzás csiga (2) pulykahús (1) rákmegelőző (1) rákmegelőző állapot (1) rakott cukkini (1) rakott étel (1) rakott karfiol (1) recept (27) reggeli (2) rizs (2) sült szendvics (1) sütemény (5) szendvics (1) szénhidrát (2) szénhidrát számolás (2) szezámmagos perec (1) teljes kiőrlésű (15) tészta (2) tésztaszósz (1) tízórai (1) tojás (3) tojáslepény (1) töltött padlizsán (1) túró (2) túrógombóc (1) túrókrém (1) túrós batyu (1) utazás (1) utazás iresként (1) uzsonna (1) vegetáriánus (1) vörös lencse (1) zab (3) zabliszt (1) zöldbab (1) zöldborsó (1) Címkefelhő
süti beállítások módosítása