Életmódnapló

Süssünk, főzzünk, utazzunk!

Autós nyaralás IR-esként

utazas_2.jpg

Speciális diétával utazni nem egyszerű, felkészülten kell elindulni. Most elmondom az én tapasztalataimat.

Kicsit már elegünk lett ebből a karanténból és abból, hogy egész nyáron itthon ülünk, így gondoltunk egyet, felpakoltuk a kocsit és megszöktünk a világ elől. Viszont inzulinrezisztensként ez nem olyan egyszerű, mert fel kell készülni arra, hogy nem biztos, hogy mindenhol lesz nekem való kaja, főleg, ha külföldre megyek. Így most megosztom veletek, hogyan utaztam IR-esként autóval.

Miért hangsúlyozom, hogy autóval? Ugyanis nyilván egy repülős útra nehezebb annyi mindent magunkkal vinni, de a kocsiban jó esetben van hely egy kisebb vagy nagyobb étel csomagra. Igyekeztem úgy megírni ezt a bejegyzést, hogy az Instagram Storyban lévő kérdések is benne legyenek.

utazas_3.jpg

Reggeli

Én mindig biztonsági játékos vagyok, így nem bízom a véletlenre, hogy lesz-e nekem való péksütemény a boltokban vagy a szállodában, így mindig viszek magammal egy csomag tartós, teljes kiőrlésű kenyeret. Ciki, nem ciki, de én ezt egy szállodában is leviszem a reggelimhez, mert a hétköznapokon sem, de főleg nyaraláson nem szeretek rosszulléttel küzdeni. Szóval ez nekem egy olyan jolly joker, amihez biztosan találok majd valami felvágottat, zöldséget vagy sajtot. Nyilván nekem utóbbi nehezebb, mert laktózérzékeny is vagyok, de nem lehetetlen, főleg, ha van nálam erre gyógyszer.

Ha nem szeretnél mindig szendvicset reggelizni, akkor bedobhatsz mellé egy kis zabot, mert általában forró vízzel ezt is el tudod készíteni bárhol. Igen, még egy szállodában is, mert mikró ott is van, csak hosszabb ideig tart majd. Ha édesen szereted, akkor édesítőszert is vihetsz magaddal.

A reggeli kávémat én mindig mandulatejjel iszom, aminek az előnye, hogy a hosszabb utakat is kibírja hűtés nélkül, így én azt is viszem magammal. Ráadásul ez a zabkásához is tökéletes.

utazas_6.jpg

Köztes étkezések

Szerintem nyaralások alatt ezt a legegyszerűbb megoldani. Egy csomag keksz még egy női táskában is elfér, gyümölcsöt, joghurtot, gyümölcslevet bárhol lehet venni, akár cukormenteset is. Ezek többsége kirándulni és a strandra is elvihető, így nem kell aggódni, hogy vajon mit eszünk majd tízóraira vagy uzsonnára.

utazas_5.jpg

Ebéd

Nekem ezzel volt mindig is a legtöbb bajom, ugyanis nyilván a szállodában vagy az éttermekben nem bővelkednek IR barát menüvel. Viszont ez nem jelenti azt, hogy lehetetlen megoldani. Én szoktam rendelni valamilyen natúr, grillezett húst, halat vagy sajtot, aki szereti a tenger gyümölcseit, annak ez is jó választás lehet. Mi van akkor, ha nincsen natúr hús? Az ár nehezebb dolog, mert én sem szeretek egy rántott szeletet megenni, hiába nincsen rajta több centis bunda. Ilyenkor kénytelen vagyok leszedni róla. Ami ugye ízben sem ugyanaz, de jobb, mintha strand helyett a szobában tölteném a nap hátralevő részét, mert rosszul vagyok.

Néha lehet mellé sültkrumplit kérni, de ha te sem szeretnél csak ezt enni, akkor válassz mellé salátát vagy grillezett zöldséget és keksszel vagy a kenyereddel pótold a szénhidrátot. Vagy egy tejes kávéval is zárhatod az ebédet, és akkor azzal is közelebb vagy a megszabott CH mennyiségedhez. Esetleg még valamilyen gyümölcsöt is ehetsz desszertnek.

Tudom, hogy nem ideális, hiszen mindenki másnak nem kell a táskájából étkeznie ilyenkor, de ha te is szigorúan betartod a diétás szabályokat, akkor ehhez sajnos hozzá kell szokni. Ha pedig mázlid van, akkor esetleg van valamilyen reform köret, amit kiválaszthatsz. Mérni ugyan nem mindenhol van lehetőség, de ha nem vagy teljesen kezdő, akkor már biztosan szemmértékre is tudod, hogy körülbelül mennyit szabad enned.

utazas_7.jpg

Vacsora

Nos, ez hasonló, mint az ebéd. Mi ugyanis legtöbbször vagy szállodában, vagy étteremben ettünk, de azért ritkán grilleztünk is. A szállodai és éttermi étkezést az ebédnél már leírtam. Ha pedig apartmanba mész és van lehetőséged grillezni vagy főzni (és persze kedved), akkor van a legkönnyebb dolgod. Ugyanis ilyen esetekre ott van a kenyered, a zöldségek, és ha nagyon felkészült voltál, akkor köretet is biztosan pakoltál be. Én mindig kölest viszek a nyaralásokra, mert az nagyon gyorsan elkészül és ha nem tudok főzni, akkor kicsit hosszabb idő, de forró vízzel felöntve is megpuhul.

utazas_4.jpg

Ha őszintén kellene elmondanom, akkor azt tudom mondani, hogy IR-esként nyaralni étkezés szempontjából szívás! Főleg kezdő izulinrezisztensként. Nem szépítem, mert az. Viszont ha ezt olvasod, akkor biztosan te is tudod már. Szállodában még nehezebb, de apartmanban vagy nyaralóban azért egy kicsit könnyebb.

Meg kell tanulni előre tervezni, nagybevásárlással elindulni, és meg kell tanulni pofátlannak lenni. Ugyanis nem mindenhol nézik jó szemmel azt, ha valaki előveszi a saját ételét a táskájából. Nekem sokszor nem is az ott dolgozók miatt, hanem a vendégek miatt, akik nagyon furcsán néztek rám emiatt. Viszont azt kell, hogy mondjam, idővel könnyebben veszed majd az akadályokat, mert rutinosabb leszel, és nem fog érdekelni ez a sok nehézség, amikor kifekszel a medence, a tenger vagy a Balaton partján napozni. Ugyanis olyankor biztosan kikapcsolsz és élvezed a pihenést.

Tehát a végső tanácsom, hogy legyél felkészült és élvezd ki a szabadság minden pillanatát!

utazas_1.jpg

Fotó: unsplash.com

Leírás

Anikó vagyok, és ez a blog egyfajta napló, amiben az IR és endometriózis mindennapjaimat ismerhetitek meg.

Címkék

160 gramm (36) 160 gramm diéta (36) adenomiózis (1) áfonya (2) áfonyás piskóta (1) amerikai palacsinta (2) autós nyaralás (1) bagel (2) barna rizs (2) beauties (1) betegség (1) bolognai (2) bolognai szósz (2) borsó (2) citológia (1) cseresznye (1) cseresznyés galette (1) csirkemell (1) cukkini (5) cukkinis tészta (1) cukkini lepény (1) desszert (6) diagnózis (1) diéta (24) dietetikus (1) dzsem (1) egytálétel (2) életmódváltás (5) endometriózis (2) eper (3) eperlekvár (1) észt fahéjas kalács (1) észt kalács (1) étrend (11) fahéjas kalács (1) focaccia (1) fokhagymás cukkini tészta (1) fokhagymás tészta (1) főzzünk (33) galette (2) gomba (2) gombás-zöldséges egytálétel (1) gombás csirkemell (1) hamis lasagne (1) heti menü (2) hiperprolaktinémia (2) húsvét (1) húsvéti kalács (1) inzulinrezisztencia (38) ir (40) ir barát (30) ir recept (32) jam (1) kajapakk (1) kalács (1) karfiol (1) kekszes gyümölcsös túrókrém (1) kolbász (1) kolbászos lencseleves (1) köles (2) kringel (1) krumplis tészta (1) kukorica (2) lángos (1) lasagne (1) lekvár (1) lencse (2) lepény (2) lepénykenyér (1) leves (1) málna (2) mediterrán töltött padlizsán (1) menü (2) mindenmás (7) minden más (6) nyaralás (1) olasz étel (5) orvos (1) p4 (1) padlizsán (2) pajzsmirigy (1) pajzsmirigy alulműködés (1) palacsinta (1) paradicsom (4) pcos (10) péksütemény (6) perec (1) piskóta (1) pizza (3) pizzás csiga (2) pulykahús (1) rákmegelőző (1) rákmegelőző állapot (1) rakott cukkini (1) rakott étel (1) rakott karfiol (1) recept (27) reggeli (2) rizs (2) sült szendvics (1) sütemény (5) szendvics (1) szénhidrát (2) szénhidrát számolás (2) szezámmagos perec (1) teljes kiőrlésű (15) tészta (2) tésztaszósz (1) tízórai (1) tojás (3) tojáslepény (1) töltött padlizsán (1) túró (2) túrógombóc (1) túrókrém (1) túrós batyu (1) utazás (1) utazás iresként (1) uzsonna (1) vegetáriánus (1) vörös lencse (1) zab (3) zabliszt (1) zöldbab (1) zöldborsó (1) Címkefelhő
süti beállítások módosítása