Életmódnapló

Süssünk, főzzünk, utazzunk!

Cukkini köleságyon

img_8208.jpg

Amikor beköszönt a nyár, akkor imádok a friss zöldségekből készíteni valami finom fogást, mert imádom ezeket az ízeket. Mint ez a cukkini köleságyon.

A nagymamám kertjében, amikor leszedtük a cukkinit, akkor alig vártam, hogy készüljön belőle valami finomság. Nagyi mindig rántott formában készítette el, amit imádtam egy kis házi tartármártásba mártogatni. Aztán anyukámmal már egyre többet készítettük grillen, míg nem rájöttem, hogy ennek a zöldségnek ezer arca van és én minél több verzióban meg akarom kóstolni. Így született meg ez a rakott cukkinis, paradicsomos köles.

img_8212.jpg

Hozzávalók:

  • 200 g köles
  • 2 nagy paradicsom (nekem 121 gramm volt)
  • 1 nagyobb cukkini (nekem 231 gramm volt)
  • 100 ml laktózmentes tejföl
  • 100 g laktózmentes sajt
  • víz
  • só, bors, majoranna

Elkészítése:

A paradicsomot és a cukkinit karikára vágtam, majd 180 fokra előmelegítettem a sütőt, amíg összeállítottam az ételt. A kölest a tepsibe öntöttem, majd sóztam és borsoztam. Ráfektettem a cukkinit két sorban, majd utána a paradicsomot egy sorban, majd újra két sor cukkinit és egy sor paradicsomot, amíg be nem fedte a kölest. Megszórtam a fűszerekkel és oldalt, hogy ne mossam le vízzel a fűszereket, felöntöttem annyi vízzel, hogy ellepje a kölest. Lefedtem alufóliával a tepsit és kb. 20 percig így sütöttem.

Ezután kis vízzel hígított tejföllel leöntöttem, majd megszórtam sajttal és visszatettem a sütőbe addig, amíg nem pirult meg a sajt.

Szénhidráttartalom: 162,8 gramm

 img_8213.jpg

Leírás

Anikó vagyok, és ez a blog egyfajta napló, amiben az IR és endometriózis mindennapjaimat ismerhetitek meg.

Címkék

160 gramm (36) 160 gramm diéta (36) adenomiózis (1) áfonya (2) áfonyás piskóta (1) amerikai palacsinta (2) autós nyaralás (1) bagel (2) barna rizs (2) beauties (1) betegség (1) bolognai (2) bolognai szósz (2) borsó (2) citológia (1) cseresznye (1) cseresznyés galette (1) csirkemell (1) cukkini (5) cukkinis tészta (1) cukkini lepény (1) desszert (6) diagnózis (1) diéta (24) dietetikus (1) dzsem (1) egytálétel (2) életmódváltás (5) endometriózis (2) eper (3) eperlekvár (1) észt fahéjas kalács (1) észt kalács (1) étrend (11) fahéjas kalács (1) focaccia (1) fokhagymás cukkini tészta (1) fokhagymás tészta (1) főzzünk (33) galette (2) gomba (2) gombás-zöldséges egytálétel (1) gombás csirkemell (1) hamis lasagne (1) heti menü (2) hiperprolaktinémia (2) húsvét (1) húsvéti kalács (1) inzulinrezisztencia (38) ir (40) ir barát (30) ir recept (32) jam (1) kajapakk (1) kalács (1) karfiol (1) kekszes gyümölcsös túrókrém (1) kolbász (1) kolbászos lencseleves (1) köles (2) kringel (1) krumplis tészta (1) kukorica (2) lángos (1) lasagne (1) lekvár (1) lencse (2) lepény (2) lepénykenyér (1) leves (1) málna (2) mediterrán töltött padlizsán (1) menü (2) mindenmás (7) minden más (6) nyaralás (1) olasz étel (5) orvos (1) p4 (1) padlizsán (2) pajzsmirigy (1) pajzsmirigy alulműködés (1) palacsinta (1) paradicsom (4) pcos (10) péksütemény (6) perec (1) piskóta (1) pizza (3) pizzás csiga (2) pulykahús (1) rákmegelőző (1) rákmegelőző állapot (1) rakott cukkini (1) rakott étel (1) rakott karfiol (1) recept (27) reggeli (2) rizs (2) sült szendvics (1) sütemény (5) szendvics (1) szénhidrát (2) szénhidrát számolás (2) szezámmagos perec (1) teljes kiőrlésű (15) tészta (2) tésztaszósz (1) tízórai (1) tojás (3) tojáslepény (1) töltött padlizsán (1) túró (2) túrógombóc (1) túrókrém (1) túrós batyu (1) utazás (1) utazás iresként (1) uzsonna (1) vegetáriánus (1) vörös lencse (1) zab (3) zabliszt (1) zöldbab (1) zöldborsó (1) Címkefelhő
süti beállítások módosítása