Életmódnapló

Süssünk, főzzünk, utazzunk!

Gyerekkorom krumplis tésztája

img_7800.jpg

Gyerekkorom nagy kedvence volt a krumplis tészta, amit nagymamám sokszor házi tésztával készített. Most én is megpróbáltam.

Elsőre nagyon furcsa volt a gondolat, hogy két köretet összekevernek és nekem azt kell megennem, de rájöttem, hogy nincs is jobb étel a házi krumplis tésztánál kovászos uborkával. Az idejét sem tudom, mikor ettem utoljára, így a minap, amikor eszembe jutott, elkészítettem. De nem ám csak úgy, hogy megfőzöm a tésztát, hanem azt is én gyúrtam teljes kiőrlésű lisztből. A nagymamám pedig sírva fakadt a büszkeségtől, amikor elmeséltem neki, milyen jól sikerült.

Hozzávalók a tésztához:

  • 150 g búzaliszt
  • 250 g teljes kiőrlésű liszt
  • 3 db tojás
  • 1 teáskanál só
  • 500 ml víz

Hozzávalók a krumplihoz:

  • 1 kg burgonya
  • 3 nagy fej vöröshagyma
  • 1 evőkanál olaj
  • 1 teáskanál fűszerpaprika
  • 1 teáskanál só
  • 1 csipet bors

Elkészítése:

Először megpucolom a krumplit, kockára vágom, majd forró, sós vízben megfőzöm.

Amíg fő a krumpli, addig elkészítem a tésztát. A hozzávalókat összegyúrom úgy, hogy a vizet fokozatosan adom hozzá, mert lehet nem kell hozzá az egész. A végeredménynek egy kemény, de könnyen nyújtható tésztának kell lennie. Ha ez megvan, akkor letakarva kb. 30 percre félre teszem.

Amíg pihen a tészta, a megfőtt krumplit előkészítem. Az apróra vágott hagymát olajon üvegesre párolom, majd hozzá adom a fűszereket. Ha készen van, akkor ráöntöm a krumplira, amit áttörök. Nem kell olyan simára, mint a pürét, maradhatnak egészben nagyobb darabok.

Ezután a tésztát nagyon vékonyra, amennyire csak tudjuk kinyújtjuk, majd kockára vágjuk. Ezt forrásban lévő vízbe tesszük és kb. 15-20 perc alatt megfőzzük. A krumplit és a tésztát ezután összeforgatjuk és uborkával vagy más savanyúsággal tálaljuk.

Szénhidráttartalom: 448,5 gramm

 

Leírás

Anikó vagyok, és ez a blog egyfajta napló, amiben az IR és endometriózis mindennapjaimat ismerhetitek meg.

Címkék

160 gramm (36) 160 gramm diéta (36) adenomiózis (1) áfonya (2) áfonyás piskóta (1) amerikai palacsinta (2) autós nyaralás (1) bagel (2) barna rizs (2) beauties (1) betegség (1) bolognai (2) bolognai szósz (2) borsó (2) citológia (1) cseresznye (1) cseresznyés galette (1) csirkemell (1) cukkini (5) cukkinis tészta (1) cukkini lepény (1) desszert (6) diagnózis (1) diéta (24) dietetikus (1) dzsem (1) egytálétel (2) életmódváltás (5) endometriózis (2) eper (3) eperlekvár (1) észt fahéjas kalács (1) észt kalács (1) étrend (11) fahéjas kalács (1) focaccia (1) fokhagymás cukkini tészta (1) fokhagymás tészta (1) főzzünk (33) galette (2) gomba (2) gombás-zöldséges egytálétel (1) gombás csirkemell (1) hamis lasagne (1) heti menü (2) hiperprolaktinémia (2) húsvét (1) húsvéti kalács (1) inzulinrezisztencia (38) ir (40) ir barát (30) ir recept (32) jam (1) kajapakk (1) kalács (1) karfiol (1) kekszes gyümölcsös túrókrém (1) kolbász (1) kolbászos lencseleves (1) köles (2) kringel (1) krumplis tészta (1) kukorica (2) lángos (1) lasagne (1) lekvár (1) lencse (2) lepény (2) lepénykenyér (1) leves (1) málna (2) mediterrán töltött padlizsán (1) menü (2) mindenmás (7) minden más (6) nyaralás (1) olasz étel (5) orvos (1) p4 (1) padlizsán (2) pajzsmirigy (1) pajzsmirigy alulműködés (1) palacsinta (1) paradicsom (4) pcos (10) péksütemény (6) perec (1) piskóta (1) pizza (3) pizzás csiga (2) pulykahús (1) rákmegelőző (1) rákmegelőző állapot (1) rakott cukkini (1) rakott étel (1) rakott karfiol (1) recept (27) reggeli (2) rizs (2) sült szendvics (1) sütemény (5) szendvics (1) szénhidrát (2) szénhidrát számolás (2) szezámmagos perec (1) teljes kiőrlésű (15) tészta (2) tésztaszósz (1) tízórai (1) tojás (3) tojáslepény (1) töltött padlizsán (1) túró (2) túrógombóc (1) túrókrém (1) túrós batyu (1) utazás (1) utazás iresként (1) uzsonna (1) vegetáriánus (1) vörös lencse (1) zab (3) zabliszt (1) zöldbab (1) zöldborsó (1) Címkefelhő
süti beállítások módosítása