Életmódnapló

Süssünk, főzzünk, utazzunk!

Egy falat Olaszország kicsit másképp

img_7932.jpg

Imádom az olasz konyhát! A diétám első kérdése az volt, hogy ugye ehetek pizzát és tésztákat? Ugyanis erről nem mondok le! Nos, ehetek, így most következzen egy IR barát pizza recept.

Ezek az olaszok tudnak valamit a maguk életérzésével, ételeikkel, boraikkal és a délutáni sziesztával. Minden nyaraláson azt éreztem, hogy én Olaszországban szeretnék élni, annyira átjárt a nyugalom és annyira finomakat ettem. Ha én nyertem volna a lottó ötöst, akkor lehet már nézegetném is a kinti házakat és tervezgetném, hogy egyszer oda költözök, vagy legalábbis minden nyarat ott töltök majd. Addig is, amíg erről álmodozom, elkészítem a havonta legalább egyszer ezt a teljes kiőrlésű, IR-barát pizzát.

img_7935.jpg

Hozzávalók:

  • 10 g teljes kiőrlésű zsemlemorzsa
  • 70 g búzaliszt
  • 180 g teljes kiőrlésű liszt
  • 5 g só
  • 162 ml víz
  • 5 g friss élesztő

Elkészítése:

A liszteket egy nagy tálba teszem és összekeverem a sóval. Az élesztőt felfuttatom a langyos vízben, majd fokozatosan hozzá keverem a liszthez. Ha túl ragacsos lesz, akkor egy kis lisztet adok még hozzá. Ezután egy nagy golyót formázok belőle, majd letakarva vagy kelesztő tálban félre teszem és megvárom, hogy megkeljen.

Amíg kel a tészta, addig előkészítem a paradicsom szószt és a feltétet. Én általában sonkás-gombás vagy margarita pizzát szoktam készíteni.

Ha megkelt a tészta, akkor előmelegítem a sütőt 250 fokra. Lisztezett felületen vékonyra nyújtjuk a tésztát, majd megkenem paradicsommal, ráteszem a feltétet és 7-8 perc alatt megsütöm. Kiveszem, meglocsolom olívaolajjal és megeszem.

Szénhidráttartalom: 140 gramm

Ebbe nem számoltam bele a feltétet, így ez a CH mennyiség csak a tésztára vonatkozik.

img_7922.jpg

Leírás

Anikó vagyok, és ez a blog egyfajta napló, amiben az IR és endometriózis mindennapjaimat ismerhetitek meg.

Címkék

160 gramm (36) 160 gramm diéta (36) adenomiózis (1) áfonya (2) áfonyás piskóta (1) amerikai palacsinta (2) autós nyaralás (1) bagel (2) barna rizs (2) beauties (1) betegség (1) bolognai (2) bolognai szósz (2) borsó (2) citológia (1) cseresznye (1) cseresznyés galette (1) csirkemell (1) cukkini (5) cukkinis tészta (1) cukkini lepény (1) desszert (6) diagnózis (1) diéta (24) dietetikus (1) dzsem (1) egytálétel (2) életmódváltás (5) endometriózis (2) eper (3) eperlekvár (1) észt fahéjas kalács (1) észt kalács (1) étrend (11) fahéjas kalács (1) focaccia (1) fokhagymás cukkini tészta (1) fokhagymás tészta (1) főzzünk (33) galette (2) gomba (2) gombás-zöldséges egytálétel (1) gombás csirkemell (1) hamis lasagne (1) heti menü (2) hiperprolaktinémia (2) húsvét (1) húsvéti kalács (1) inzulinrezisztencia (38) ir (40) ir barát (30) ir recept (32) jam (1) kajapakk (1) kalács (1) karfiol (1) kekszes gyümölcsös túrókrém (1) kolbász (1) kolbászos lencseleves (1) köles (2) kringel (1) krumplis tészta (1) kukorica (2) lángos (1) lasagne (1) lekvár (1) lencse (2) lepény (2) lepénykenyér (1) leves (1) málna (2) mediterrán töltött padlizsán (1) menü (2) mindenmás (7) minden más (6) nyaralás (1) olasz étel (5) orvos (1) p4 (1) padlizsán (2) pajzsmirigy (1) pajzsmirigy alulműködés (1) palacsinta (1) paradicsom (4) pcos (10) péksütemény (6) perec (1) piskóta (1) pizza (3) pizzás csiga (2) pulykahús (1) rákmegelőző (1) rákmegelőző állapot (1) rakott cukkini (1) rakott étel (1) rakott karfiol (1) recept (27) reggeli (2) rizs (2) sült szendvics (1) sütemény (5) szendvics (1) szénhidrát (2) szénhidrát számolás (2) szezámmagos perec (1) teljes kiőrlésű (15) tészta (2) tésztaszósz (1) tízórai (1) tojás (3) tojáslepény (1) töltött padlizsán (1) túró (2) túrógombóc (1) túrókrém (1) túrós batyu (1) utazás (1) utazás iresként (1) uzsonna (1) vegetáriánus (1) vörös lencse (1) zab (3) zabliszt (1) zöldbab (1) zöldborsó (1) Címkefelhő
süti beállítások módosítása