Életmódnapló

Süssünk, főzzünk, utazzunk!

Ebből a gombócból nem lehet sok

bfeb3c3c-644c-48fe-a071-618efb6e1061.JPG

Találtam a hűtő mélyén egy kis túrót és úgy gondoltam, hogy a legjobb, ami történhet vele, ha túrógombóccá változtatom.

A nagy bevásárlások negatív következménye, hogy sajnos hajlamos vagyok annyira telepakolni a hűtőszekrényt, hogy elbújik néhány alapanyag. Ez főleg akkor esik meg velem, ha éppen nem terveztem még meg a menüt, mert ilyenkor eszembe sem jut keresni. Viszont amikor rábukkantam egy doboz túróra, akkor nagyon boldog voltam, mert éppen valami desszertet kívántam. Szóval úgy döntöttem, hogy elkészítem édesanyám túrógombócát IR barát módra.

Hozzávalók:

  • 250 g laktózmentes túró
  • 1 tojás
  • 50 g teljes kiőrlésű tönköly búzadara
  • fél citrom reszelt héja
  • egy csipet só
  • teljes kiőrlésű prézli és olaj a panírhoz

Elkészítése:

A túrót villával összetöröm, majd a kimért alapanyagokat hozzáadom. Robotgéppel elkeverem és 2-3 órára letakarva a hűtőszekrénybe teszem.

Ezután egy nagy edényben vizet forralok és nedves kézzel kis gombócokat formázok a masszából. Ezeket a vízbe teszem úgy, hogy ne érjenek össze, és addig főzöm, amíg fel nem jönnek a víz tetejére. Kiveszem őket a vízből, majd félre teszem.

Egy kis olajon megpirítom a prézlit, majd beleforgatom a gombócokat. Nincs más hátra, mint tejföllel vagy lekvárral tálalni és élvezni az ízét.

Szénhidráttartalom: 44,3 g CH

Én nem tettem bele édesítőt, mert nem vagyok édesszájú, de aki az, kiegészítheti ezzel. Emellett a szénhidrát számolásba itt nem szerepel a prézli és a tejföl.

 

Leírás

Anikó vagyok, és ez a blog egyfajta napló, amiben az IR és endometriózis mindennapjaimat ismerhetitek meg.

Címkék

160 gramm (36) 160 gramm diéta (36) adenomiózis (1) áfonya (2) áfonyás piskóta (1) amerikai palacsinta (2) autós nyaralás (1) bagel (2) barna rizs (2) beauties (1) betegség (1) bolognai (2) bolognai szósz (2) borsó (2) citológia (1) cseresznye (1) cseresznyés galette (1) csirkemell (1) cukkini (5) cukkinis tészta (1) cukkini lepény (1) desszert (6) diagnózis (1) diéta (24) dietetikus (1) dzsem (1) egytálétel (2) életmódváltás (5) endometriózis (2) eper (3) eperlekvár (1) észt fahéjas kalács (1) észt kalács (1) étrend (11) fahéjas kalács (1) focaccia (1) fokhagymás cukkini tészta (1) fokhagymás tészta (1) főzzünk (33) galette (2) gomba (2) gombás-zöldséges egytálétel (1) gombás csirkemell (1) hamis lasagne (1) heti menü (2) hiperprolaktinémia (2) húsvét (1) húsvéti kalács (1) inzulinrezisztencia (38) ir (40) ir barát (30) ir recept (32) jam (1) kajapakk (1) kalács (1) karfiol (1) kekszes gyümölcsös túrókrém (1) kolbász (1) kolbászos lencseleves (1) köles (2) kringel (1) krumplis tészta (1) kukorica (2) lángos (1) lasagne (1) lekvár (1) lencse (2) lepény (2) lepénykenyér (1) leves (1) málna (2) mediterrán töltött padlizsán (1) menü (2) mindenmás (7) minden más (6) nyaralás (1) olasz étel (5) orvos (1) p4 (1) padlizsán (2) pajzsmirigy (1) pajzsmirigy alulműködés (1) palacsinta (1) paradicsom (4) pcos (10) péksütemény (6) perec (1) piskóta (1) pizza (3) pizzás csiga (2) pulykahús (1) rákmegelőző (1) rákmegelőző állapot (1) rakott cukkini (1) rakott étel (1) rakott karfiol (1) recept (27) reggeli (2) rizs (2) sült szendvics (1) sütemény (5) szendvics (1) szénhidrát (2) szénhidrát számolás (2) szezámmagos perec (1) teljes kiőrlésű (15) tészta (2) tésztaszósz (1) tízórai (1) tojás (3) tojáslepény (1) töltött padlizsán (1) túró (2) túrógombóc (1) túrókrém (1) túrós batyu (1) utazás (1) utazás iresként (1) uzsonna (1) vegetáriánus (1) vörös lencse (1) zab (3) zabliszt (1) zöldbab (1) zöldborsó (1) Címkefelhő
süti beállítások módosítása