Életmódnapló

Süssünk, főzzünk, utazzunk!

Cukormentes eperlekvár

img_8328.jpg

Gyerekkoromban soha nem ettem bolti lekvárt, mert nagymamám mindig gondoskodott arról, hogy legyen a kamrában egy-egy finom lekvár. Most én is a nyomdokaiba léptem.

Mivel még soha nem próbáltam meg lekvárt főzni, így nagyon jól körbe jártam a témát, a nagyimmal is beszéltem, hogy az ő bevált praktikáit is alkalmazni tudjam. Aztán arra jutottam, hogy a legegyszerűbbel kezdem, amit állítólag nem lehet elrontani, az eperlekvárral. Természetesen cukormentesen, hiszen IR életmódba ez való.

Hozzávalók:

  • 2 kg eper
  • 200 gramm cukornak megfelelő édesítő
  • 2 csomag cukormentes dzsemfix

Elkészítése:

Az epret megmostam, levágtam a levelét, majd feldaraboltam. Egy nagyon kis vízzel feltettem főzni, majd amikor a gyümölcs kezdett megpuhulni, akkor hozzáadtam az édesítőt. Ezután körülbelül 1-1,5 órán át főztem, hogy puha, sűrű legyen az állaga. Hozzáadtam a dzsemfixet és további 20 percig főztem.

Ezután üvegekbe töltöttem, majd 5 percre fejjel lefelé fordítottam őket és végül mehettek is a kamrába.

Szénhidráttartalma: 111,2 gramm CH

Leírás

Anikó vagyok, és ez a blog egyfajta napló, amiben az IR és endometriózis mindennapjaimat ismerhetitek meg.

Címkék

160 gramm (36) 160 gramm diéta (36) adenomiózis (1) áfonya (2) áfonyás piskóta (1) amerikai palacsinta (2) autós nyaralás (1) bagel (2) barna rizs (2) beauties (1) betegség (1) bolognai (2) bolognai szósz (2) borsó (2) citológia (1) cseresznye (1) cseresznyés galette (1) csirkemell (1) cukkini (5) cukkinis tészta (1) cukkini lepény (1) desszert (6) diagnózis (1) diéta (24) dietetikus (1) dzsem (1) egytálétel (2) életmódváltás (5) endometriózis (2) eper (3) eperlekvár (1) észt fahéjas kalács (1) észt kalács (1) étrend (11) fahéjas kalács (1) focaccia (1) fokhagymás cukkini tészta (1) fokhagymás tészta (1) főzzünk (33) galette (2) gomba (2) gombás-zöldséges egytálétel (1) gombás csirkemell (1) hamis lasagne (1) heti menü (2) hiperprolaktinémia (2) húsvét (1) húsvéti kalács (1) inzulinrezisztencia (38) ir (40) ir barát (30) ir recept (32) jam (1) kajapakk (1) kalács (1) karfiol (1) kekszes gyümölcsös túrókrém (1) kolbász (1) kolbászos lencseleves (1) köles (2) kringel (1) krumplis tészta (1) kukorica (2) lángos (1) lasagne (1) lekvár (1) lencse (2) lepény (2) lepénykenyér (1) leves (1) málna (2) mediterrán töltött padlizsán (1) menü (2) mindenmás (7) minden más (6) nyaralás (1) olasz étel (5) orvos (1) p4 (1) padlizsán (2) pajzsmirigy (1) pajzsmirigy alulműködés (1) palacsinta (1) paradicsom (4) pcos (10) péksütemény (6) perec (1) piskóta (1) pizza (3) pizzás csiga (2) pulykahús (1) rákmegelőző (1) rákmegelőző állapot (1) rakott cukkini (1) rakott étel (1) rakott karfiol (1) recept (27) reggeli (2) rizs (2) sült szendvics (1) sütemény (5) szendvics (1) szénhidrát (2) szénhidrát számolás (2) szezámmagos perec (1) teljes kiőrlésű (15) tészta (2) tésztaszósz (1) tízórai (1) tojás (3) tojáslepény (1) töltött padlizsán (1) túró (2) túrógombóc (1) túrókrém (1) túrós batyu (1) utazás (1) utazás iresként (1) uzsonna (1) vegetáriánus (1) vörös lencse (1) zab (3) zabliszt (1) zöldbab (1) zöldborsó (1) Címkefelhő
süti beállítások módosítása